Neuropsycholoog Jelle Jolles staat ook wel bekend als breinprofessor. Welke inzichten geeft hij alvast mee over de gevolgen van de coronacrisis voor onze manier van denken over onderwijs? Drie teasers:
- De leraar is motor van de talent ontwikkeling, geeft steun, sturing en inspiratie en wijst routes.
- Kind en jeugdige zijn ‘werk in uitvoering’. Hun brein ontwikkelt zich dank zij cognitieve, sociale én emotionele prikkels die worden verschaft door de omgeving; door leraar en ouders/opvoeders.
- Onderwijsontwikkeling ‘in tijden van corona’ kan gebruik maken van nieuwe kennis omtrent ontwikkeling en ontplooiing van kinderen: door inzichten te gebruiken over ‘het lerende kind en zijn brein’.
Professor Paul ’t Hart is een veelgevraagd expert in bestuurlijk Nederland. Hij deelt alvast enkele vragen die hij zal behandelen over leiderschap in en na crisistijd.
- Hoe zal de Corona-crisis zich in maatschappelijk, politiek en bestuurlijk opzicht verder ontwikkelen?
- Wat leren onze ervaringen met deze mega-crisis over de uitdagingen van het leiden en managen van publieke organisaties in 21e-eeuwse omstandigheden?
- En wat betekent dit alles voor de trots, hoop, zorg, ambitie en repertoires van (school)leiders?
Kortom, het belooft een interessante ochtend te worden. Rekening houdend met de corona-maatregelen is er slechts plaats voor 100 deelnemers. De sluitingsdatum voor de aanmeldingen is vrijdag 25 september 2020.